شناسایی و اولویت‌بندی عوامل اثرگذار بر توسعه آموزش عالی ایران (بررسی در سه حوزه آموزش، پژوهش و فناوری)

غلامرضا معمارزاده طهران؛ محمدرضا مردانی

دوره 5، شماره 18 ، خرداد 1393، ، صفحه 183-223

چکیده
  تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه کشور در حوزه آموزش عالی مستلزم تأمین پیش نیازها و بسترهایی است که با بهره‌گیری از توان و ظرفیت موجود، مسیر تعالی در این عرصه را هموار کرده و شتاب فزاینده‎ای به آن بدهند. در این میان، تعیین مؤلفه‌ها و شاخص‌های توسعه آموزش عالی کشور به‌منظور تدوین الگویی برای برنامه‌ریزی در این حوزه از اهمیت به‌سزایی ...  بیشتر

طراحی الگوی توسعه آموزش عالی ایران در افق چشم‌انداز 20 ساله کشور

سیدمهدی الوانی؛ محمدرضا مردانی

دوره 4، شماره 14 ، فروردین 1392، ، صفحه 26-68

https://doi.org/10.22054/qjsd.2013.3263

چکیده
  توسعه همه جانبه و پایدار هر کشور در گرو کارآمدسازی و بهبود مستمر نظام آموزشی، ساختارهای پژوهشی و رویکردهای فناورانه آن می‌باشد، در همین خصوص بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و به تبع آن دستیابی به حداکثر کارایی در این زمینه نیازمند الگویی است که با دیدگاهی پویا، توسعه آموزشی عالی را در تمام جهات تامین نماید. این پژوهش با هدف تدوین الگوی ...  بیشتر