رضایت شغلی اعضای هیأت علمی در ایران

فیروزه اصغری

دوره 6، شماره 24 ، آذر 1394، ، صفحه 195-230

https://doi.org/10.22054/qjsd.2016.2005

چکیده
  رضایت شغلی اعضای هیأت علمی نقش قابل‌ ملاحظه‌ای در بازدهی، بهره‌وری و عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دارد و بی‌توجهی به آن موجب اثرات نامطلوب بر نظام آموزشی و پژوهشی کشور خواهد شد. در مطالعۀ حاضر بررسی وضعیت رضایت شغلی اعضای هیأت علمی در ایران، با هدف فراهم ‌کردن امکان آگاهی سیاست‌گذاران و مدیران آموزش عالی از وضعیت رضایت شغلی ...  بیشتر

بررسی رابطه سرمایه‌ اجتماعی سازمانی و رضایت شغلی در بین کارکنان شرکت ملی گاز ایران

بهجت یزدخواستی؛ کوروش غلامی کوتنایی

دوره 4، شماره 16 ، مهر 1392، ، صفحه 104-134

https://doi.org/10.22054/qjsd.2013.840

چکیده
  این پژوهش به بررسی رضایت شغلی در بین کارکنان شرکت ملی گاز ایران و بررسی نقش سرمایة اجتماعی در تبیین رضایت پرداخته است. هدف، تعیین نقش سرمایة اجتماعی در ایجاد رضایت شغلی است. این پژوهش با استفاده از روش پیمایش انجام گرفته و ابزار گردآوری اطلاعات به صورت پرسشنامه بوده است. جمعیت آماری این تحقیق شامل کارکنان دفتر تهران شرکت ملی گاز ایران ...  بیشتر

نقدی بر تحول تاریخی اندیشه رفتار سازمانی

ابراهیم پاشا

دوره 1، شماره 1 ، دی 1388، ، صفحه 71-91

https://doi.org/10.22054/qjsd.2010.5693

چکیده
  در این نوشتار، سعی بر آن بوده است که در بستر محدودی از زمان، تحول تاریخی اندیشه رفتار سازمانی به تصویر کشیده شود. این برهه تاریخی، زمانی از دهه 1920 تا اواخر دهه 1960 را شامل می شود. یعنی از زمان مطالعه التون می که از آن باید به عنوان تلاشی آغازین در این زمینه از مطالعه یاد کرد تا روزگاری که کار فدریک هرزبرگ مطرح شده است؛ کاری که در مقایسه ...  بیشتر