سیاست گذاران ایرانی و سیاست گذاری رسانه های اجتماعی

حسین بصیریان جهرمی؛ هادی خانیکی

دوره 5، شماره 21 ، دی 1393، ، صفحه 25-70

https://doi.org/10.22054/qjsd.2015.1421

چکیده
  این مقاله سیاست‌های جاری ایران در قِبال رسانه‌های اجتماعی و نیروهای تأثیرگذار بر این سیاست و روندهای آتی آن را بررسی  می‌کند. بر این اساس، ضمن مصاحبه‌های رو در رو با 20 سیاست‌گذار کلیدی در ایران، شناختی متفاوت و تازه را نسبت به این مسئله چالش‌برانگیز در عرصه سیاست‌گذاری رسانه‌های اجتماعی در ایران فراهم آورده است. مسئله اصلی ...  بیشتر

بررسی سرمایه اجتماعی کاربران اینترنتی در فضای سایبر و غیر سایبر(مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)

علی حسین حسین زاده؛ محمدعلی مومبینی؛ شهروز فروتن کیا

دوره 3، شماره 13 ، دی 1391، ، صفحه 159-190

https://doi.org/10.22054/qjsd.2012.3321

چکیده
  اینترنت به مثابه یک رسانه با رشد حیرت انگیز در سال‌های اخیر، تاثیر بسزایی بر زندگی اجتماعی انسان داشته است. در این مقاله سعی بر آن است تا نقش اینترنت بر سرمایه اجتماعی کاربران در فضای سایبر و غیرسایبر بررسی شود. سرمایه اجتماعی در فضای سایبر و غیر سایبر با ابعاد ارتباطی و حمایتی در نظر گرفته شده است. روش بررسی در این ­تحقیق، پیمایشی ...  بیشتر

بررسی نحوۀ دسترسی و میزان رضامندی شهروندان شهرهای جدید از خدمات ارتباطی و فن‌آوری اطلاعات(مطالعۀ موردی شهرهای پرند و پردیس)، دکتر هادی خانیکی، شیما حسین‌پور
دوره 3، شماره 10 ، اردیبهشت 1391، ، صفحه 137-186

چکیده
  این مقاله «میزان و نحوۀ دسترسی شهروندان شهرهای جدید به فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات و میزان رضامندی آنان از خدمات ارائه شده در دو شهر جدید پرند و پردیس» را بررسی می‌کند. این پژوهش که به شیوۀ پیمایشی انجام گرفت، در پی آن بود تا تأثیر ارتباطات نوین را در سامان‌یابی شهرهای جدید بر پایۀ نظریه‌های جامعۀ شبکه‌ای مانوئل کاستلز[1]، ...  بیشتر