@article { author = {parchami, davood and g, f}, title = {Government Support of Domestic Businesses Barriers and Solutions Davood Parchami , Fatemeh Jalali}, journal = {Social Development & Welfare Planning}, volume = {9}, number = {35}, pages = {77-114}, year = {2018}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-492X}, eissn = {2476-6429}, doi = {10.22054/qjsd.2018.9311}, abstract = {Abstract A home business is a continuous activity including the production or distribution of goods or services, which is carried out in the home, and generally for the purpose of earning. During the last few dewcadeshome business has once again been attractive to people, policymakers, government officials, and NGOs. In recent years, in Iran, government support actions have been done to develop and growth these businesses. Still, there are difficulties and challenges for these businesses and how to support them. The purpose of this study is to identify the existing obstacles and problems as well as offering solutions. The information was obtained through a semi-structured interviews with home business owners, Facilitators, consultants and officials of supportive institutions, these individuals have been identified through the snowball sampling method. The results of the research indicate that existing problems about government support actions can be categorized in two categories, first is the problems that government officials encounter with them about of home business, and second government support actions problems. Keywords: Business, Home Business, Stakeholders, Governmental Supports, Home Business Challenges}, keywords = {}, title_fa = {حمایت دولت از کسب‌وکارهای خانگی موانع و راه‌حل‌ها.}, abstract_fa = {چکیده کسب‌وکار خانگی فعالیتی است مستمر در تولید و یا عرضه کالا و خدمات که برای کسب درآمد، در محل سکونت افراد انجام می‌شود. در چند دهه اخیر کسب‌وکارهای خانگی بار دیگر مورد توجه مردم و سیاستگذاران، مسئولان دولتی و نهادهای غیردولتی قرار گرفته است. در سال‌های گذشته در ایران نیز اقدامات و حمایت‌هایی از سوی دولت برای رشد و گسترش این کسب‌وکارها انجام شده است با این حال هنوز چالش‌هایی در این کسب‌وکارها و حمایت‌های مورد نیازشان وجود دارد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مشکلات و موانع موجود در اقدامات دولت و ارائه راه‌حل، صورت گرفته است. اطلاعات لازم با روش مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با صاحبان کسب‌وکارهای خانگی، تسهیلگران، مشاوران و مسئولان دولتی و نهادهای حمایتی به دست آمده است و پاسخگویان با روش گلوله برفی شناسایی شده‌اند. نتایج نشان داد که دو دسته از مشکلات وجود دارند، یک دسته مشکلاتی که در حمایت‌ها و برنامه‌های دولت وجود دارد و دسته دیگر چالش‌ها و مشکلاتی که مسئولان نهادهای دولتی و حمایتی در اقدامات خود درباره کسب‌وکارهای خانگی با آن مواجه هستند.  }, keywords_fa = {واژه‌های ‌کلیدی:کسب‌وکار,کسب‌وکار خانگی,ذینفعان,حمایت‌های دولتی,چالش‌های کسب‌وکار خانگی}, url = {https://qjsd.atu.ac.ir/article_9311.html}, eprint = {https://qjsd.atu.ac.ir/article_9311_2d786a4b659eba41f79214a888cbedc7.pdf} }