TY - JOUR ID - 3590 TI - مطالعۀ نقش آموزش از دور در ارتقاء سطح آگاهی بانوان، دکتر محمدرضا سرمدی، معصومه سعدمحمدی JO - برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی JA - QJSD LA - fa SN - 2345-492X Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 2 IS - 6 SP - 99 EP - 128 KW - آموزش از دور KW - آگاهی KW - ارتقاء KW - بانوان DO - N2 - امروزه پیشرفت فن آوری‌های اطلاعاتی- ارتباطی و گسترش نقش و کاربردهای آن موجب تبدیل شدن جوامع صنعتی به جوامع اطلاعاتی شده است. در این راستا برای دستیابی به جامعه‌ای برخوردار از دانش پیشرفته و جامعه‌ای مبتنی بر دانایی، توجه به آموزش زنان وتقویت مهارت‌های آنان از سیاست‌های ضروری هر جامعه‌ای است. با توجه به محدودیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فضا و تجهیزات مکانی و زمانی، بهترین راه حل برای آموزش سریع، ارزان و مستمر زنان، آموزش از دور می‌باشد. این مقاله در پی پاسخ به‌این سؤال می‌باشد که "آیا آموزش از دور در ارتقاء سطح آگاهی زنان نقش دارد؟". این مقاله به بررسی توصیفی نقش آموزش از دور در ارتقاء سطح آگاهی زنان می‌پردازد. چارچوب نظری پژوهش مبتنی بر نظریه توانمند سازی با تأکید بر سرمایه گذاری در آموزش زنان است. در این راستا سؤالات ویژه عبارتند از: 1- آیا آموزش از دور در ارتقاء سطح آموزش رسمی‌زنان نقش دارد؟ 2- آیا آموزش از دور در ارتقاء سطح آموزش غیررسمی‌ زنان نقش دارد؟ 3- آیا آموزش از دور در تغییر نگرش زنان نقش دارد؟ روش پژوهش اسنادی- تحلیلی است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که  آموزش از دور می‌تواند نقش مؤثر و فعالی را در ارتقاء سطح آگاهی زنان ایفا نماید. یافته‌ها نشان می‌دهند که آموزش از دور یکی از مهم ترین عوامل در توانمندسازی علمی‌ و تغییر نگرش در مورد نقش زنان در خانواده و جامعه به عنوان مشارکت کنندگان فعال در توسعه می‌باشد.   UR - https://qjsd.atu.ac.ir/article_3590.html L1 - https://qjsd.atu.ac.ir/article_3590_a4f4173b3f761c8420962f89acdacf8f.pdf ER -