طاهره قادری؛ مریم سیفی
چکیده
این پژوهش به بررسی عوامل مرتبط با مدیریت نمایشی بدن پرداخته است. هدف اصلی بررسی رابطه میزان دینداری دانشجویان و میزان مدیریت نمایشی بدن توسط آنها بوده است. جامعه آماری در این تحقیق دانشجویان دانشگاههای صنعتی و علوم پزشکی شاهرود بوده و روش نمونهگیری استفاده شده نیز روش طبقه بندی متناسب بوده است، بهاین ترتیب که ابتدا با استفاده ...
بیشتر
این پژوهش به بررسی عوامل مرتبط با مدیریت نمایشی بدن پرداخته است. هدف اصلی بررسی رابطه میزان دینداری دانشجویان و میزان مدیریت نمایشی بدن توسط آنها بوده است. جامعه آماری در این تحقیق دانشجویان دانشگاههای صنعتی و علوم پزشکی شاهرود بوده و روش نمونهگیری استفاده شده نیز روش طبقه بندی متناسب بوده است، بهاین ترتیب که ابتدا با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه (367 نفر) مشخص شد سپس با توجه به جمعیت هر دانشگاه پرسشنامهها در دانشگاه مربوطه تکمیل شد. روش تحقیق استفاده شده در این پژوهش کمی و از نوع پیمایش بوده است. در پایان پژوهش وجود رابطه میان فشار هنجاری و مدیریت نمایشی بدن (نظریه گافمن)، وجود رابطه میان پایگاه اقتصادی – اجتماعی و مدیریت نمایشی بدن (نظریه بوردیو) و وجود رابطه میان میزان مصرف رسانه بین المللی و مدیریت نمایشی بدن (نظریه کاشت) به اثبات رسید.