الهام وقاری؛ باقر ساروخانی؛ علیرضا کلدی
چکیده
چکیده مقاله حاضر با هدف رابطه میان مدرنیته و رفاه ذهنی کارکنان ستادی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1396 تبیین شد. روش تحقیق پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان ستادی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1396 به تعداد 1196 نفر بود. جهت تعیین نمونه آماری با استفاده از روش تصادفی نسبتی و با بهرهگیری از فرمول کوکران 291 نفر انتخاب ...
بیشتر
چکیده مقاله حاضر با هدف رابطه میان مدرنیته و رفاه ذهنی کارکنان ستادی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1396 تبیین شد. روش تحقیق پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان ستادی سازمان تأمین اجتماعی در سال 1396 به تعداد 1196 نفر بود. جهت تعیین نمونه آماری با استفاده از روش تصادفی نسبتی و با بهرهگیری از فرمول کوکران 291 نفر انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه محقق ساخته بود. جهت سنجش اعتبار پرسشنامه از اعتبار محتوایی استفاده شد که مورد تأیید قرار گرفت. همچنین جهت سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شد که برای رفاه ذهنی 95/0 و برای مدرنیته 92/0 بدست آمد. در تدوین چارچوب نظری رفاه ذهنی از نظریه دورکیم و گیدنز برای شادی و نظریه فیلیپس برای کیفیت زندگی و برای مدرنیته از نظریه گیدنز استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد: بین مدرنیته و رفاه ذهنی کارکنان رابطه معنیداری وجود دارد. نتایج رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر نشان داد؛ شاخصهای مدرنیته به میزان 17 درصد رفاه ذهنی کارکنان را تبیین میکنند که بیشترین سهم را جامعهپذیری مدرن با 392/0 = β و پسازآن عناصر هویتی مدرن با 247/0 = β و سبک زندگی مدرن نیز با 194/0- = β داشتند.
رحمان سعیدی
چکیده
همسو سازی نگرش ها و وحدت رویه در فعالیت های مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی از طریق بررسی و مقایسه دیدگاه های مختلف آنان در مورد مسائل سازمان و راه حل های مربوط به آن می تواند سازمان تامین اجتماعی را در رسیدن به اهداف بنیادی خود از قبیل جمع اوری حق بیمه و درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری، ارائه خدمات درمانی به طور مستقیم و غیر مستقیم، ...
بیشتر
همسو سازی نگرش ها و وحدت رویه در فعالیت های مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی از طریق بررسی و مقایسه دیدگاه های مختلف آنان در مورد مسائل سازمان و راه حل های مربوط به آن می تواند سازمان تامین اجتماعی را در رسیدن به اهداف بنیادی خود از قبیل جمع اوری حق بیمه و درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری، ارائه خدمات درمانی به طور مستقیم و غیر مستقیم، پرداخت مزایای نقدی و سرمایه گذاری و بهره وری از وجوه ذخایر سازمان کمک کند. در این روش میدانی به همراه مطالعه کتابخانه ای و تکنیک پرسشنامه کلیه مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان تهران و عنوان جامعه آماری و در مجموع 45 نفر و کارکنان به عنوان جامعه نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه ای تنظیم شد و پس از جمع آوری اطلاعات و داده ها و تجزیه و تحلیل آنها و اثبات اغلب فرضیه های تحقیق مشخص شد که بین دیدگاه های مدیران و کارکنان تامین اجتماعی در مورد چگونگی افزایش بهره وری، نحوه مدیریت و پیشرفت کار، مهم ترین مسائل مبتلا به سازمان و راه حل های ارائه شده برای حل مشکلات تفاوت معنی داری وجود دارد. ضروری است که به منظور افزایش کارایی و بهره وری بیشتر و همسویی در نظر و عمل تعامل و ارتباط دو جانبه بیشتری بین دو گروه مورد نظر ایجاد شود و روابط عمومی سازمان می تواند در این زمینه راه گشا و موثر باشد.