@article { author = {faragiarmaki, akbar and rozehkafal, paresa and mohammadzadeh, manejeh}, title = {The relationship between perceived organizational justice and teachers' social health}, journal = {Social Development & Welfare Planning}, volume = {5}, number = {20}, pages = {-}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2345-492X}, eissn = {2476-6429}, doi = {10.22054/qjsd.2020.721}, abstract = {}, keywords = {Organizational justice,social well-being,Distributive Justice,Procedural Justice,Interactional Justice}, title_fa = {رابطه عدالت سازمانی ادراک شده با سلامت اجتماعی معلمان}, abstract_fa = {سلامت اجتماعی تابعی از عوامل گوناگون اجتماعی و فرهنگی است. هدف این پژوهش بررسی میزان سلامت اجتماعی در بین معلمان و تبیین نقش عدالت سازمانی ادراک شده بر آن است که فرضیات آن از تئوری‌های گوناگون عدالت سازمانی وسلامت اجتماعی استخراج و مورد آزمون قرار گرفته‌اند. روش بررسی توصیفی همبستگی وتلفیقی از روش کتابخانه‌ای و میدانی است. در بررسی میدانی 361 نفر از معلمان شاغل در مدارس راهنمایی مناطق 2، 8 و 17 شهر تهران در سال 1392 با استفاده از پرسشنامه سلامت اجتماعی (کییز، 2002) و پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده نیهوف و مورمن (1993) به روش نمونه گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی (میانگین) و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی و چند متغیره) صو}, keywords_fa = {}, url = {https://qjsd.atu.ac.ir/article_721.html}, eprint = {https://qjsd.atu.ac.ir/article_721_2dec69ef6ad0f5ef1c8d2e7e9d032252.pdf} }