فریبا شایگان
چکیده
این مقاله نتیجه تحقیقی در خصوص میزان دینداری و احساس امنیت دانشآموزان دختر مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی شهر تهران است. در این کار علمیبا بهرهگیری از تئوریهای تلفیقی دینداری و احساس امنیت یک فرضیه اصلی و چهار زیرفرضیه تدوین شد که به روش پیمایشی، با پرسشنامه محقق ساخته و با جامعه آماری 400نفر از دانشآموزان که به روش نمونهگیری ...
بیشتر
این مقاله نتیجه تحقیقی در خصوص میزان دینداری و احساس امنیت دانشآموزان دختر مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی شهر تهران است. در این کار علمیبا بهرهگیری از تئوریهای تلفیقی دینداری و احساس امنیت یک فرضیه اصلی و چهار زیرفرضیه تدوین شد که به روش پیمایشی، با پرسشنامه محقق ساخته و با جامعه آماری 400نفر از دانشآموزان که به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شده بودند مورد آزمون قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که بین دینداری و احساس امنیت دانشآموزان دختر رابطه معنادار و معکوس وجود دارد؛ یعنی هر چه میزان دینداری دانشآموزان بیشتر، احساس امنیت آنان کمتر است. هر کدام از ابعاد دینداری (مناسکی، تجربی، اعتقادی و پیامدی) نیز با احساس امنیت رابطه معکوس و معنادار داشتند. بطور کلی تمام فرضیات بصورت معکوس تأیید گردیدند.