- اسکویی، بهرام؛ اکبری، مرضیه و فراهانی، سهیلا. (1393)، «تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر سرمایه اجتماعی دانشجویان»، مجله مدیریت فرهنگی. سال هشتم، شماره 25. 65-78.
- اعتمادیفر، سید مهدی؛ لطفی خاگچی، بهنام و مهدیزاده، منصوره. (1394)، «تأثیر سرمایه اجتماعی خانوادگی بر انحرافات اجتماعی». مسائل اجتماعی ایران، سال 6، شماره 2،. 5-25.
- برقی، حمید؛ شایان، محسن و اصلانی، بیتا. (۱۳۹۷)، «تبیین نقش سرمایۀ اجتماعی بر شکلگیری زمینههای کارآفرینی روستاییان (موردمطالعه: بخش سیدان شهرستان مرودشت)». برنامهریزی و آمایش فضا، دوره 22، شماره۱. ۵۴-۸۳..
- بروگمن، یرون. (1389)،
درآمدی بر شبکههای اجتماعی، ترجمه: خلیل میرزایی، چاپ اول، تهران: انتشارات جامعه شناسان.
- بوردیو، پیتر. (1385)، نظریه کنش. ترجمه: مرتضی مردیها. تهران: انتشارات نقش نگار.
- پور شهریاری، مه سیما. (1386)، «مقایسه افسردگی، انزوای اجتماعی و ارتباط خانوادگی دانش آموزان دختر کاربر و غیر کاربر بر دبیرستانهای تهران». مجله مطالعات روانشناختی، دانشگاه الزهرا دوره 3، شماره 2. 49-64.
- توسلی، غلامعباس و امانی کلاریجانی، امرالله. (1391)، «تحلیل و بررسی ابعاد سرمایه اجتماعی در شبکههای اجتماعی مجازی (با تأکید بر تئوری شبکه)». مطالعات رسانهای. شماره 18. 89-100.
- جوادیه، زهره. (1390)، وضعیت سرمایه اجتماعی در ایران. انتشارات تهران، علوم ارتباطات اجتماعی
- جواهری فاطمه و باقری، لیلا (1386)، «تأثیر استفاده از اینترنت بر سرمایه اجتماعی و انسانی». مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تربیتمعلم تهران سال 15، شماره 58-59. 33-66.
- حسین زاده، علی حسین؛ مومبینی، محمدعلی و کیا شهروز، فروتن. (1391)، «بررسی سرمایه اجتماعی کاربران اینترنتی در فضای سایبر و غیر سایبر. مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز». برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی. شماره 13. 159-190.
- خدایی، زهرا؛ شمسالدینی، علی؛ رضایی، میثم. (1397)، «تحلیلی بر رابطه بین سرمایه اجتماعی و هوش هیجانی در محلههای شهر فردوسیه». فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی. سال نهم. شماره 34. 269-282.
- رزاقی، نادر و امری مل، فضه. (1393)، «بررسی تأثیر اینترنت بر سرمایه اجتماعی جوانان شهر قائمشهر». فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، سال پنجم، شماره 16، 45-62.
- رسولزاده اقدم، صمد؛ عدلیپور، صمد؛ زینیوند، یوسف. (1391)، «نگرش کاربران جوان ایرانی به شبکههای اجتماعی مجازی». مطالعاتجامعهشناسی، سال چهارم، شماره شانزدهم، 49-66.
- رسولی، محمدرضا و پاکنیت، داود. (1390)، «بررسی نقش رسانههای جمعی در شکلگیری سرمایه اجتماعی در بین شهروندان شهر یزد». فصلنامه فرهنگ ارتباطات، سال اول، شماره 1. 61-94.
- زیویار، فرزاد و شهیر، احسان (1394)، «احساس امنت کاربران ایرانی در شبکههای اجتماعی از حیث جنسیت، سن، میزان تحصیلات، و میزان استفاده (فیسبوک) »، رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال پنجم، شماره اول. 55-78.
- شلدون، پاویسا. (1396)،
رسانههای اجتماعی: اصول و کاربردها. تهران: ثانیه.
- عبدالهیان، حمید و کرمانی، حسین. (1392)، «سنجش سرمایه اجتماعی کاربران ایرانی شبکه اجتماعی فیسبوک». فصلنامه تحقیقات فرهنگی در ایران. دوره ششم. شماره 3. 1-26
- فوکویاما، فرانسیس. (1385)، پایاننظم،سرمایهاجتماعیوحفظآن. ترجمه: غلامعباس توسلی، تهران: حکایت قلم نوین.
- قادرزاده، امید و نشاط، شادی. (1396)، «شبکه اجتماعی فیسبوک و سرمایه اجتماعی؛ مطالعه پیمایشی کاربران جوانان پیرانشهر». راهبرد اجتماعی فرهنگی. دوره 6، شماره 22. 177-206
- کیانی، مژده. (1390)، شبکه اجتماعی زنان و مردان و اعتماد به پلیس در شهر اصفهان.
مطالعات مدیریت انتظامی، سال ششم؛ شماره 4. 666 -686.
- لیتل، جان استیفن. (1384)، نظریههای ارتباطات. ترجمه: سیداکبر میرحسینی و مرتضی نوربخش. تهران: نشر جنگل.
- مرکز آمار ایران. ( www.iran amar. ir)
- محمدی، جمال؛ خالق پناه، کمال و غلامی، الهه. (1395)، «تجربۀ مصرف شبکههای اجتماعی (مورد مطالعه شبکۀ اجتماعی بی تاک) ». تحقیقاتفرهنگیایران، دورة 9، شماره 4. 59-88.
- نیازی، محسن و شفایی مقدم، الهام (1390)، «بررسی تأثیر رسانههای جمعی در گرایش به هویت ملی (شهرستان کاشان) ». مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، سال دوم، شماره اول، 99-127.
- نیرومند لیلا و ذهابی شایسته. (1394)، «بررسی عوامل مؤثر بر میزان حضور زنان در شبکههای اجتماعی مجازی مورد مطالعه: زنان ساکن شهر تهران». مطالعات رسانهای. دوره 10. شماره 28. 53 -66.
- نوغانی، محسن و چرخ زرین، مرتضی. (1392)، «بررسی تأثیر فیسبوک بر سرمایه اجتماعی پیوندی و پل زننده در بین جوانان»، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، سال چهارم، شماره دوازدهم، 173-188.
- Brandtzaeg, P. B. (2015). Facebook is no “Great equalizer”: A big data approach to gender differences in civic engagement across countries. Social Science Computer Review. Advance online publication.
doi:10.1177/0894439315605806
- Boyd, danah, Ellison, Nicole. (2013). “Social network sites: definition, history, and scholarship”, Journal of Computer Mediat. Commun. 13(1), article 11.
- Bourdieu. P (1986). The forms of capital in John G.Richardson. ed Handbook of Theory and research for sociology of education. New York.Greenwood press.
- Brosnan, Mark. (2014). “Publically different, privately the same: Gender differences and similarities in response to Facebook status updates”. Computers in Human Behavior, 39, 165–169.
- Colman. J (1988). social capital in the Creation for human capital, American journal of sociology. Vol. 94, Supplement: Organizations andInstitutions: Sociological and Economic Approaches to the Analysis of Social Structure (1988),pp. S95-S120.
- Colman. J (1990). Foundation of socisl theory, Cambridge, Mass,Belknap press of partial landolt
- Chua, Mathews, Cheng Loh (2016). “
Social capital in Singapore: Gender differences, ethnic hierarchies, and their intersection”.
Social Networks.
Volume 47, Pp 138-150
- Ellison NB, Steinfeld C & Lampe C. (2007). 'The benefits of Facebook "friends": Social capital and college students' use of online social network sites', Journal of Computer-Mediated Communication [Online], 12. Viewed 30July 2007, community commitment. American Behavioral Scientist, 45, 436−455.
- Fog g, B. J. a nd Dean Eckles .(2007). “The Behavior Chain for Online Participation: HowSuccessful Web Services Structure Persuasion”, Conference Persuasive Technology Routledge.
- Lin, Nan, (2001). Social Capital: A theory of social capital and action, Cambridge University press.
- Hayat, Tsahi, Lesser Ofrit, Samuel-Azran Tal. (2017). “Gendered discourse patterns on online social networks: a social network analysis perspective”. Computers in Human Behavior. Doi: 10.1016/j.chb.2017.08.041.
- Hundie. K (2002). Academic and scholariy discussion lists: Compus-Wide information systems.19(4):156-159
- Hill, S. (2007). “Media use, social capital, and civic participation in South Korea”. Journalism and Mass Communication Quarterly,84, 3,477-494.
-
Joiner Richard, Cuprinskaite Juste, Dapkeviciute Lina, Johnson Helen,
Gavin Jeffrey,
Brosnan Mark. (2016). “
Gender differences in response to Facebook status updates from same and opposite gender friends”. Computers in Human Behavior, 58, 407–412.
- Wellman, B. & Quan-Hasse, A. (2002). How does the Internet affect social capital. CA: University of Toronto.
- Wang, Yi-Chia., Burke, Moira, & Kraut, E. Kraut. (2013). Gender, topic, and audience response: an analysis of user-generated content on Facebook. ACM Conference on Human Factors in Computing Systems(CHI).
- Walton, Courtney, & Rice, Ronald E. (2013). Mediated disclosure on twitter: The roles of gender and identity in boundary impermeability, valence, disclosure, and stage. Computers in Human Behavior, 29(4). 1466–1474.