آمابیل، ترزا. (1375). شکوفایی خلاقیت کودکان، ترجمه: قاسم زاده و عظیمی. چاپ اول، تهران: نشر دنیای نو.
- ابراهیم زاده ،عیسی. (1370). فلسفه تربیت (آموزش و پرورش). چاپ اول ، تهران : انتشارات دانشگاه پیام.
- احمدی،محمدرضا. (1385). خلاقیت چیست؟.دانشنامه حوزه، پرسمان، شماره 48.
- امیرحسینی ، خسرو. (1384). خلاقیت و نوآوری (مبانی، اصول، تکنیکها). انتشارات عارف کامل ، چاپ دوم.
- بدری، احسان و لیاقتدار، محمدجواد و جعفری، ابراهیم. (1384). بررسی قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه اصفهان، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، شماره30.
- بهروزی، ناصر. (1384). خلاقیت، آموزش عالی و توسعه پایدار.
- بیرو، آلن. (1370). فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمه: باقر ساروخانی. تهران:انتشارات کیهان.
- تورنس، پال. (1375). استعدادها و مهارتهای خلاقیت و راههای آزمون و پرورش آن، ترجمه: حسن قاسم زاده.
- جورج اف، نلر. (1369). هنر و علم خلاقیت. ترجمه: سید علیاصغر مسدد. انتشارات دانشگاه شیراز، چاپ اول.
- حسنی، فرنود. (2005). آموزش در هزاره سوم آموزش مکانیکی- آموزش دینامیکی.
- حسینی، افضل اسادات. (1384). ماهیت خلاقیت و شیوههای پرورش آن. تهران: انتشارات به نشر.
- حقیقی، فهیمه السادات. (1383). نقش ارزشیابی در تعمیق یادگیری دانش آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی، پایان نامه کارشناسی ارشد.
-دائمی،حمیدرضا؛ مقیمی بارفروش، فاطمه.(1383). هنجاریابی آزمون خلاقیت. تازههای علوم شناختی، شماره 3و4.
- رستمی، بهرام. (1388). آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن.
- رستگاراسکوئی، جواد. (1387). فناوری در خدمت آموزش.
- رؤف، علی. (1384). آنچه یاد میدهیم آنچه یاد میگیرند. تهران: انتشارات مدرسه.
- سیف، علی کبر. (1386). روان شناسی پرورشی. تهران: نشرآگاه.
- شارع پور، محمود. (1387). جامعه شناسی آموزش وپرورش. تهران: انتشارات سمت.
- شریعتمداری، علی (1367). روانشناسی تربیتی. انتشارات امیر کبیر. تهران.
- شریعتمداری، علی (1374). رسالت تربیتی و علمی مراکز آموزشی. چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
- شولتس،دوان وسیدنی،آلن. (1384). تاریخ روانشناسی نوین، ترجمه: علی اکبرسیف وهمکاران. تهران: نشرآگاه
- صبحی قراملکی، ناصر. (1378). خلاقیت و روشهای یادگیری آن در کودکان، مجلۀ رشد تکنولوژی آموزشی، دورۀ15، شمارۀ6.
- صبوری سلوط، پرویز. (1387). بررسی رابطه بین شیوههای فرزندپروری والدین با خلاقیت وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی منطقه 5 تهران. روزنامه ایران، شماره3251.
- عابدی، جمال. (1372). خلاقیت و شیوهای نو در اندازهگیری آن. فصلنامۀ پژوهشهای روانشناختی، دورۀ دوم، شماره 1و2.
- عبادی، رحیم. (1383). یادگیری الکترونیکی و آموزش و پرورش. تهران: آفتاب مهر.
- فتح آبادی. (1389). رشد و پرورش خلاقیت کودکان. قابل دسترسی در:
http://faculties.sbu.ac.ir/~fathabadi/index.php/passage/reading/25-grow.html
- فلاح تفتی، سعیده. (1388). مشکلات مدارس در پرورش خلاقیت دانشآموزان. روزنامه همشهری.
- قاسمی، وحید. (1384). جزوۀ درسی روش تحقیق کمیدر علوم اجتماعی.
- قاسمی، وحید. (1389). مدلسازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی باکاربرد Amos graphics
- قدیمی، زهرا. (1387). آموزش خلاقیت با سؤالات واگرا. روزنامهایران، شماره3922.
- کاظمی، محسن. (1382). روشهای موفقیت و خلاقیت. نشر میم.
- کراچفیلد، کرچ، د. ؛ ر. اس. و بلاکی، آ. ال. (1347).فرد در اجتماع، ترجمه: صناعی. تهران : کتابفروشی زوار.
- کریمی، یوسف. (1384). روان شناسی اجتماعی، نظریهها، مفاهیم و کاربرد، تهران: انتشارات ارسباران.
- کیانی، مجتبی. (1385). رهیافتهای نوین آموزش. روزنامه ایران، شماره3467
- کی منش، خسرو. (1388). مدیریت در تشکلهای دینی. نشریه خیمه قابل دسترسی در:
http://www. kheimehnews. com/vdcg. w93rak93zpr4a. html
- گلاسر، ویلیام. (1384). مدارس بدون شکست. ترجمه: ساده حمزه ومژده حمزه تبریزی، تهران: انشارات رشد.
- محمد خانی، مسعود. (1385). یادگیری ترکیبی. ماهنامه تدبیر، 172.
- مهر محمدی، محمود. (1379). بازاندیشی فرآیند یاددهی ـ یادگیری و تربیت معلم. تهران: مدرسه
- مرعشی، منصور. (1385). وضعیت امروز، چشم انداز فردا. کنگره ملی علوم انسانی.
- هرگنهان واولسون. (1384). نظریههای یادگیری، ترجمه: علی اکبرسیف، تهران: نشردوران.
- یادگارزاده، غلامرضا. (1387). آموزش بر اساس رویکرد موقعیت مدار. مجله رشد تکنولوژی آموزشی، شماره7.
- Amabile, Teresa M. (1989(. The Social Psychology Of creativity. New York. Springer- Verlag.
- Bandura, A. (1997(. Self- efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman.
- Engle,jean E. (2010). Sharing Across Generations Chief Knowledge Officer, NASA/Johnson Space Center.
- Freire,P. (1973). Education for Critical Consciousness, New York: Seabury Press.
- Freire,P. (1986). Pedagogy of the Oppressed, New York, Continuum Publishing.
-Gardner, Howard, and Seana Moran. (2006). The science of Multiple Intelligences theory: A response to Lynn Waterhouse. Educational Psychologist.
- Hayes,patricia. (2010). The Grand Debate: Colleges Must Monitor Student Social Networking, TexasStateUniversity vs. Paul Harral, Fort Worth Star Telegram.
- Mardi (2008(. To Question Creatively Our Education Systems par
- Morris,W. (2006(. creativity its place in education.
- Robinson,ken. (2006(. creatively in education.
- Robyler, M.D.&Edwards;J.(2004). Integrating Technical Technology into Teaching (3 & 4th ed(. Upper Saddle River, NJ; Prentice Hal.
- Siemens George. (2004). Sasco. A Learning Theory for the Digital Age.