- انتظاری، یعقوب. (1389)، «شصت سال آموزش عالی، تحقیقات و فناوری در ایران»، تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی.
- ترکزاده، جعفر؛ صباغیان، زهرا؛ یمنی دوزی سرخابی، محمد؛ دلاور، علی. (1387) «ارزیابی وضعیت توسعه سازمانی دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، مجله آموزش عالی ایران، سال اول، شماره دوم.
- تسلیمی، محمدسعید. (1383)، توصیف و تحلیل روند بخش آموزش عالی طی برنامههای اول ، دوم و سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرحهای تحقیقاتی.
- چلبی مسعود؛ معمار، ثریا. (1384)، «بررسی عرضی – ملی عوامل کلان مؤثر بر توسعه علمی»، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، سال 11، شماره 3، صص: :1-23.
- حکیم، امین. (1389)، برنامهریزی راهبردی و فناوری اطلاعات، تهران: دانشگاه جامع امام حسین(ع).
- خلیلی عراقی، سید منصور؛ یدالهی، جهانگیر. (1381)، « طراحی مدل برنامه ریزی آرمانی فازی برای تخصیص منابع در آموزش عالی»، دانش مدیریت، سال پانزدهم، شماره 56.
- خوشفر، غلامرضا. (1381)، «راهبردها و راهکارهای توسعه آموزش عالی: مطالعه موردی استان گلستان»، رهیافت، شماره 27.
- داوری اردکانی، رضا. (1386)، درباره علم، ویراست دوم، تهران: هرمس.
- داوری اردکانی، رضا. (1387)، علم و سیاستهای آموزشی- پزوهشی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- داوودی، رسول. (1387)، آسیبشناسی ساختار نظام آموزش عالی در اجرای برنامههای توسعه بخش آموزش عالی، پایان نامه دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
- رفیعپور. (1381)، موانع رشد علمی ایران و راه حلهای آن، تهران: شرکت سهامی انتشار.
- شرما، گ، د،. (1377)، «سیاست و برنامههای توسعه و پیشرفت در آموزش عالی هند»، ترجمه: حسن نقرآباد، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 15و16.
- صالحی، علی اکبر. (1378)، «راهبردهای توسعه آموزش عالی کشور، در برنامه سوم توسعه»، ماهنامه شریف، شماره شانزدهم.
- ضامنی، فرشیده. (1386)، ریشههای توسعه نیافتگی در نظام آموزش و پرورش ایران و ارایه مدلی جهت توسعه آن، پایان نامه دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
- ظهور، حسن،. (1377)، «طرح توسعه پیشنهادی آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 15، 16.
- عزیزی، نعمت الله. (1385)، درآمدی بر توسعة آموزش عالی در ایران با تأکید بر علوم انسانی، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- فراستخواه، مقصود. (1381)، آموزش عالی و مسأله عدالت، طرح پژوهشی، تهران: موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
- فراستخواه، مقصود. (1387)، مقایسهای میان شش الگوی دانشگاهی و نظام آموزش عالی، (طرح پژوهشی)، تهران: مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
- مردانی، محمدرضا. (1391)، الگوی توسعه آموزش عالی ایران در افق چشمانداز بیستساله کشور. (ایران 1404)، طرح پژوهشی، تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور. (1389)، مجموعه برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران.
- نوروزی چالکی، عبدالرضا، حسن زاده، محمد. (1387)، طرح تحول راهبردی علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
- الوانی، سیدمهدی. (1388)، «شبکههای دانش آفرینی و توسعه علمی کشور، از توسعه علمی تا توسعه ملی» به اهتمام بیژن لطیف، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و مطالعات اجتماعی.
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (1388)، اسناد پشتیبان سند علم و فناوری کشور.
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (1388)، اسناد پشتیبان سند علم و فناوری کشور.
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (1391)، سند آمایش آموزش عالی کشور.
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. (1391)، سند آمایش آموزش عالی کشور.
- یمنی دوزی سرخابی، محمد. (1387)، «رویکردها و چشماندازهای نو در آموزش عالی»، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- Baskan G. A., Gülsün. (2004). The development of higher education in TURKEY, Hacettepe University, Faculty of Education, Prishtina.
- Baskan, G.A.. (2001). Development of Higher Education in Turkey. G.U. Journal of Gazi Educational Faculty. 21(1):21-32
- Bertolin, J. & D. Leite. (2008). "Quality evaluation of the Brazilian higher education system: Relevance, diversity, equity and effectiveness", Quality in Higher Education, Vol. 14, No. 2, PP: 121-133.
- Cacioppe, Ron. (2000). "creating spirit of work, Re-visioning organization Development and leadership", the leadership and organization Development journal, vol. 21, No, 1, pp48-54.
- Huisman, Jeroen. (2003). Regulating the Programmed Supply in Higher Education:A Comparative Analysis.
- Miller, Ian. (2003). "Ten Yers of Foresight in the UK", the Second International Conference on Technology Foresight-Tokyo, 27-28 Feb.
- Miller, R.. (2003). "The Future of Tertiaey Education Sector: Scenarios for a Learning Society":, Prepared for the OECD/Japanese Seminar on the Future of Universities,Tokyo, Deceber11-12.
- Ministry of Education of Republic of South Africa. (2001). Draft National Plan for Higher Education in South Africa.
- Ministry of education, Science, and Technology of Republic of Kosovo. (2005). Strategy for Development of Higher Education in Kosovo. (2005-2015).
- Ministry of Science and Higher Education. (2010), The System of Education in Poland, Foundation for the Development of the Education System, Warsaw
- OECD. (1995). Measuring What People Know: Human Capital Accounting for the Knowledge.
- Reilly, David H. (1999). "Non-linear systems and educational development in Europe", Journal of Educational Administration, Vol. 37, No. 5.
- Riggs, Fred W. (1970). "The Idea of Development Administration", In José Veloso Abueva, Edward W. Weidner, Development Administration in Asia, Durham: Duke University Press, pp: 24-72.
- Saussois, J. M. (2006). Scenarios, international comparisons, and key variables for educational scenarios analysis.
- Sharma G. D. (2000). policy for develop of higher education in India ministry of Education and training, India.ر