نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دکتری مدیریت آموزش عالی ومشاورارشد سازمانها
2 کارشناس ارشدمدیریت آموزشی دانشگاه علوم تحقیقات دماوند
چکیده
سلامت اجتماعی تابعی از عوامل گوناگون اجتماعی و فرهنگی است. هدف این پژوهش بررسی میزان سلامت اجتماعی در بین معلمان و تبیین نقش عدالت سازمانی ادراک شده بر آن است که فرضیات آن از تئوریهای گوناگون عدالت سازمانی وسلامت اجتماعی استخراج و مورد آزمون قرار گرفتهاند. روش بررسی توصیفی همبستگی وتلفیقی از روش کتابخانهای و میدانی است. در بررسی میدانی 361 نفر از معلمان شاغل در مدارس راهنمایی مناطق 2، 8 و 17 شهر تهران در سال 1392 با استفاده از پرسشنامه سلامت اجتماعی (کییز، 2002) و پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده نیهوف و مورمن (1993) به روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی (میانگین) و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی و چند متغیره) صو
عنوان مقاله [English]
The relationship between perceived organizational justice and teachers' social health
نویسندگان [English]
- akbar faragiarmaki 1
- paresa rozehkafal 2
- manejeh mohammadzadeh 2
کلیدواژهها [English]
- Organizational justice
- social well-being
- Distributive Justice
- Procedural Justice
- Interactional Justice