اکبر فرجی ارمکی؛ پریسا روزه کفال؛ منیژه محمدزاده
چکیده
سلامت اجتماعی تابعی از عوامل گوناگون اجتماعی و فرهنگی است. هدف این پژوهش بررسی میزان سلامت اجتماعی در بین معلمان و تبیین نقش عدالت سازمانی ادراک شده بر آن است که فرضیات آن از تئوریهای گوناگون عدالت سازمانی وسلامت اجتماعی استخراج و مورد آزمون قرار گرفتهاند. روش بررسی توصیفی همبستگی وتلفیقی از روش کتابخانهای و میدانی است. در بررسی ...
بیشتر
سلامت اجتماعی تابعی از عوامل گوناگون اجتماعی و فرهنگی است. هدف این پژوهش بررسی میزان سلامت اجتماعی در بین معلمان و تبیین نقش عدالت سازمانی ادراک شده بر آن است که فرضیات آن از تئوریهای گوناگون عدالت سازمانی وسلامت اجتماعی استخراج و مورد آزمون قرار گرفتهاند. روش بررسی توصیفی همبستگی وتلفیقی از روش کتابخانهای و میدانی است. در بررسی میدانی 361 نفر از معلمان شاغل در مدارس راهنمایی مناطق 2، 8 و 17 شهر تهران در سال 1392 با استفاده از پرسشنامه سلامت اجتماعی (کییز، 2002) و پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده نیهوف و مورمن (1993) به روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی (میانگین) و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی و چند متغیره) صو