از خلق ارزش شخصی تا خلق ارزش اجتماعی: دیدگاه کارآفرینان اجتماعی برتر ایرانی با رویکرد خلق ارزش مشترک

امیرمحمد کلابی؛ فاطمه شراعی

دوره 13، شماره 51 ، تیر 1401، ، صفحه 47-76

https://doi.org/10.22054/qjsd.2022.56685.2068

چکیده
  کارآفرینی‌اجتماعی شامل فعالیت‌های خلق‌ ارزش‌اجتماعیِ نوآورانه است،که راهکاری اثرگذار و پایدار در راه توسعه‌اجتماعی جوامع می‌باشد. ماهیت کارآفرینی‌اجتماعی به‌گونه‌ای است که برای ایجاد ارزش و توسعه آن، نیازمند شناسایی ارزش‌های شخصی کارآفرینان در طول زمان هستیم؛ بنابراین هدف پژوهش شناسایی و معرفی روند تکاملی این ارزش‌ها ...  بیشتر

شناسایی چالش‌ها و فعالیت‌های استراتژیک اجتماعی کارآفرینی اجتماعی (مورد مطالعه: سازمان تأمین اجتماعی شهر ایلام)

فریبا فاضلی؛ زینب طولابی؛ یاسان الله پور اشرف

دوره 10، شماره 39 ، تیر 1398، ، صفحه 29-55

https://doi.org/10.22054/qjsd.2019.10653

چکیده
  هدف این پژوهش شناسایی چالش‌ها و فعالیت‌های استراتژیک اجتماعی کارآفرینی اجتماعی است. از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش ترکیبی است.  جمع اوری داده‌ها در بخش کیفی با مصاحبه با افراد متخصص و در بخش کمّی  با پرسشنامه بوده است. جامعه آماری کار افرینان اجتماعی و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی شهر ایلام (183) نفر هستند. نمونه آماری 18 نفر ...  بیشتر

بررسی ویژگی‌های کارآفرینی اجتماعی در سازمان‌های دولتی(مورد مطالعه: ادارۀ کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد)

رسول مالکی؛ حمید ییلاق چغاخور؛ مصطفی احمدوند

دوره 6، شماره 25 ، بهمن 1394، ، صفحه 41-62

https://doi.org/10.22054/qjsd.2016.3852

چکیده
  ایران در مسیر توسعه است و مقولۀ کارآفرینی اجتماعی می‌تواند به سرعت دادن روند پیشرفت کشور کمک کند. در‌صورتی‌که کارآفرینی اجتماعی بین کارکنان دولت نهادینه شود، می‌تواند راه‌حلی پایدار و قابل اجرا برای مسائل مختلف باشد. بر این اساس، هدف از پژوهش حاضر، مطالعۀ ویژگی‌های کارآفرینی اجتماعی کارکنان امور عشایر است. این پژوهش از نظر هدف، ...  بیشتر